Andreas Lubitz, pilotul amok. Copilotul care a prăbuşit avionul în Franţa avea probleme psihice

Copilotul care a prăbuşit avionul în Franţa avea probleme psihice. Deşi Lufthansa, compania mamă a Germanwings a anunţat că Andreas Lubitz era apt de zbor şi era cu vizitele medicale la zi, presa germană îl numeşte „pilotul amok”. „Amok” este cuvânt ce în limba germană semnifică nebunie şi care este folosit de presă pentru a-i descrie pe cei care comit masacre în şcoli.

Tabloidul Bild îşi susţine calficativul pe baza dosarului medical al lui Lubitz. În 2009, copilotul care a păsat butonul de coborâre a avionului cu 150 de oameni la bord în Alpii francezi şi-a întrerupt pregătirea din cauza unor atacuri de panică. Centrul aeromedical contactat de Bild confirmă informaţia şi afirmă că a transmis autorităţilor federale de trasport aerian că elevul pilot a suferit un episod depresiv acut, dar în remisie. În timpul stagiului la Phoenix, Arizona, obligatoriu pentru piloţii Lufthansa, Andreas Lubitz a fost listat de americani în categoria inapt de zbor. În dosarul medical apare acronimul SIC, ce se traduce prin Supraveghere medicală regulată. De altfel, Bild scrie şi că ţânărul german urma un tratament medical constant.

Cine era Andrea Lubitz, copilotul care a provocat prăbuşirea avionului Germanwings

Mai multe publicaţii germane scriu, bazându-se pe surse apropiate anchetei, că Andreas Lubitz traversa o gravă criză personală legată de probleme de cuplu. The Times scrie că Luftansa ştia foarte bine că Andreas Lubitz era depresiv şi trecea printr-o criză existenţială.

Apropiaţii tânărului copilot ştiu că trecea prin momente dificile. Iar vecinii şi cei care îl cunoşteau mai puţin nu pot înţelege cum băiatul politicos, simpatic şi amuzant a putut fi la originea unei asemenea tragedii.

Anchetatorii au percheziţionat atât casa părinţilor copilotulului, cât şi apartamentul acestuia din Dusseldorf. Ei au luat unitatea centrală a unui computer şi mai multe cutii cu documente, din care speră să obţină explicaţii pentru gestul lui Andreas Lubitz.

După ce au spus că Andreas Lubitz a închis uşa cockpitului şi nu i-a mai permis pilotului să intre, iar apoi a coborât aronova până s-a izbit de munţi, anchetatorii au declarat că pilotul avionului ar fi încercat să spargă uşa cabinei cu un topor. Din păcate, uşa era blindată şi tragedia nu a putut fi evitată. Un purtător de cuvânt al Germnawings a declarat că toporul face parte din echipamentul de securitate aflat în mod normal la bordul navelor Airbus A 320.

You may also like...

1 Response

  1. Jurnaliștilor de duminica spune:

    Copilotul avea probleme :psishice ?
    Voi aveți mari probleme,cenzura in floare,” sereistul lu’ peste ” nu este pe fază la ce se scrie ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *